Dinsdag 26 juli, deel 1

26 juli 2016 - Kanchanaburi, Thailand

Gisteravond heerlijk gegeten op de boot onder het bamboe afdak. De temperatuur zakte naar een aangename temperatuur. De accommodatie is nog niet voor de helft bezet, lekker rustig dus. We kletsen wat met andere gasten, grappig om te horen dat bijna iedereen hetzelfde doet of gedaan heeft. Wat wel opvalt is het enorme prijsverschil. Dachten wij al een goede deal te hebben met deze twee dagen, andere reizigers hebben nog minder betaald. Onderhandelen is hier het toverwoord, afdingen tot ze nijdig worden. We hebben nog twee weken te gaan, dus nemen deze tips ter harte. We hadden een heerlijke avond op de boot. Jammer dat we boeken en spelletjes in Bangkok hadden gelaten, daar was het een perfecte avond voor. In de buurt rondlopen heeft geen zin, het is aardedonker buiten de boot en er is ook helemaal niets te zien/doen. Mooie manier om het laatste stukje jetlag weg te werken. Als we naar de hut gaan, zien we dat de wanden van de gangen vol zitten met kleine hagedissen. Bij gebruik van de wasbak, worden je voeten nat, de afvoer is een open verbinding met de vloer van de doucheruimte, die afwatert op de rivier. Om zes uur worden we wakker van een hard tikkend geluid dat gevolgd wordt door wat luide kreten. Verschrikt kijken we op of er één of ander vreemd beest in onze kamer zit, maar zien niets.. Het ontbijt wordt verzorgd, twee stukken toast, jam, wat rauwkost en roerei en dat gecombineerd met een waanzinnig uitzicht, maakt het een geweldig ontbijt. Het is zo ontzettend mooi hier, we genieten er zo lang mogelijk van. Als we onze schamele bezittingen in tasjes hebben gepakt en de zwemkleding aangetrokken hebben, gaan we naar de watervallen van Erawan. Deze strekken zich uit over 7 hoogten en we kunnen daar zwemmen. Met visjes die aan je voeten knabbelen zegt Renzo...daar moet ik nog even over nadenken of ik dat goed vind. Het personeel informeert iedereen wat de bedoeling is van de dag. Het Engels dat ze spreken is beroerd, maar gelukkig verstaat Renzo alles, hij snapt zelfs halve Thaise zinnen. Voordat we vertrekken, voert Xascha de vissen die bij de boot liggen te wachten op wat lekkers. We kochten een zakje vissenvoer en als Xascha een handvol brokken naar de vissen gooit, bewegen ze zo woest dat de spetters boven de reling uitvliegen.